tirsdag den 12. februar 2013

M for Mor

Interview med Bjørn.
 Emnet er Mor:


Hvornår mødte i hinanden første gang?

Det var inde i maven jeg lærte mor at kende, men først senere så vi hinanden og fik lov til at snakke rigtigt sammen.
Jeg var ret glad for at være inde i maven. Dengang kunne jeg gøre lige hvad jeg ville og havde for eksempel aldrig ble på. Det skal jeg nu, siger mor. Det er lidt irriterende.
Faktisk havde jeg tænkt mig at blive inde i maven. Mor og maven sagde at nu skulle jeg komme ud fordi det var min fødselsdag. Jeg gad bare ikke alligevel, men så kom der en mand jeg ikke kender. Han lavede en lille dør i maven og så hev han mig ud. Det var strengt, syntes jeg, så jeg tissede på ham.
Så kom der en anden mand og tog mig og jeg fik slet ikke lov til at se mor, for han tog mig til et andet rum og undersøgte mig, selvom at jeg græd og kaldte på mor. Så jeg tissede også på ham.
Far var der heldigvis og han tog mig med ind til mor, så vi endeligt kunne få hilst rigtigt på hinanden.
Hun hed mor, sagde hun og fortalte mig at jeg hed Bjørn.
Og så har vi bare været sammen siden. Far er her også, men tit går han. Hvor er far? Spørger jeg. Han er på arbejde. Jeg har godt set hvor far arbejder, men det er længe siden, så jeg tror lidt at han bare står ude på trappen når han er gået.

Hvad laver du så sammen med mor?

Nogle gange vasker vi op sammen. Det er det bedste, men jeg bliver lidt sur når mor slukker for vandet. Hun siger også at jeg ikke må drikke det, men andre gange må jeg gerne drikke vand, så det forstår jeg ikke.
Vi går også mange ture sammen. Jeg kan godt lide lige at hoppe i en vandpyt eller gå i noget sne og så komme op til mor bagefter. Så bliver hendes tøj vådt og beskidt, men det gør ikke noget, syntes jeg.
Nogle gange tegner vi og jeg synes bare at mor skal tegne alle de ting jeg siger. Mest rutsjebaner. Mange rutsjebaner. Og Mijaw. Når hun så har tegnet det, farver jeg det, men nogle gange farver jeg det så meget at man ikke kan se hvad mor har tegnet. Så siger jeg bare at hun skal tegne det igen. Nogle gange ser hun lidt træt ud.
Hun siger også altid at jeg skal sove lur og om aftenen skal jeg også sove. Det er strengt. Mor tror at det er noget dejligt at sove. Hun vil altid gerne sove og om morgenen gider hun ikke stå op og lege. Men far siger at det skal hun, for han skal jo på arbejde og jeg må aldrig komme med selvom at han ved at jeg elsker tur.
Så får jeg bare morgenmad i stedet. Det er også meget godt, for jeg var sulten efter sådan en lang nat uden mælk eller noget.

Ellers så hygger vi bare og synger sange og leger med mit legetøj. Mor hjælper mig når jeg er ked af det og der kommer tårer og når jeg er glad, så griner vi bare sammen. Det kan jeg bedst lide.

8 kommentarer:

  1. Hihi - sjovt indlæg! Den mor lyder altså ret kedelig mht. at sove;-) Hvorfor har vi sådan nogle børn der ikke har fattet konceptet. Ligesom dig, vil jeg også meget gerne sove om morgenen og glæder mig til det kan lade sig gøre.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja jeg glæder mig til at sønnen bliver teenager og sover hele dagen! : D

      Slet
  2. Super sødt indlæg Anna. Bare herligt! : )

    SvarSlet
  3. :o) Børnene har en anderledes tankegang end os voksne... :o)

    SvarSlet
  4. sjov leg du deltager i.....og herligt M indlæg. :-)

    SvarSlet