søndag den 10. februar 2013

J for Jaaaa Fastelavn!

Jeg ved det godt. Det er rimelig dårligt fundet på med J dagen.
Det er vist heller ikke lige månedens mest spændende indlæg, for jeg er i fuld gang med at lave fastelavnsboller og så skal Bjørn og jeg afsted og holde fastelavnsfest med mødregruppen.
Bjørns kostume får i lov at se i morgen.


Bollerne er forholdsvis sunde og uden sukker. 
Vi lavede en halv portion for et par dage siden for lige at teste opskriften, som jeg har fra Madbanditten og Bjørn var ret godt tilfreds. Opskriften på bollerne kan du finde i linket og cremen har jeg lavet meget enkel. Det er blot flødeskum pisket med lidt bær og vanille. 
Bjørn nægtede dog at smage på bollerne hvis der var creme i.


I går lavede vi også lidt fastelavnspynt. En maske og en kat i karton, som Bjørn har farvet fine.
Det der med fastelavnsris kom vi ikke lige til i år, selvom at jeg havde tænkt mig det. Men Bjørn er også lidt lille til det, så det tager vi næste år.
Skabelonerne til masken og katten fandt jeg i en fin bog jeg har vundet i en giveaway inde hos Signe. Mere om den om et par dage.

Min symaskine gik jo i stykker dengang jeg syede de små dukker og jeg har ikke fået kigget på den siden. Det betyder også at jeg ikke har kunnet sy et kostume til Bjørn og det de har i BR m.v. er jeg ikke den store fan af. Kig med i morgen og se hvad jeg har fundet på i stedet.

4 kommentarer:

  1. God fornøjelse med fastelavnsfejringen i dag! : )

    SvarSlet
  2. De ser nu gode ud de fastelavnsboller :)
    Super J-indlæg..
    Tror der kommer mange (K)ostumer indlæg i morgen :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja det tror jeg du har ret i! : )

      Slet