lørdag den 9. februar 2013

I for Inde i min mosters mave

Inde i min mosters mave er en lille børnehave
Hun skal nemlig være mor til en tvilling og hans bror
Når jeg lytter med mit øre tæt mod maven kan jeg høre
To små glade unger kravle inde bag min mosters navle
Alle mødre har en mave der engang var børnehave
Hvis man ikke går i kloster får man børn som lille moster

Hjemme hos os har vi altid (siden Bjørn var helt lille), sagt masser af rim og sunget sange.
Min læge har senere fortalt at det skulle være rigtig godt for sprogudviklingen og jeg skal da love for at der er fuld gang i Bjørns sprog. Det eneste han ikke er så god til er at holde mund.
Han taler rigtig meget for sin alder og i forhold til at vi er flersprogede. Og så bliver der bare sunget når han leger.
Når jeg lægger ham til at sove, synger han nogle gange med på godnat sangene i stedet for at lægge sig til at sove. Det er sååå irriterende, men ih hvor er det dog også sødt.

Måske har alle vores mange rim og sange noget med hans gode sprog at gøre. Måske er han bare sej.


Dette er et godt eksempel på hvordan man kan bruge bloglegen til at prale af sine søn.



4 kommentarer:

  1. Griner - hvor er det et sødt rim om mosters mave.

    Ingen tvivl om at leg med ord og rim, giver børnene en ekstra balast til det danske sprog. Ved fra de skoler med elever der har handicaps at rim og remser bliver brugt rigtig meget for at få sat lidt leg i sproghjælpen... Håber du smider lidt flere på bloggen. Det er rigtig hyggelæsning ;o)

    Kh Lise

    SvarSlet
  2. Ja det er fint ik! Jeg har altså ikke selv skrevet det, hvis det lød sådan... Meget interessant at det bruges på skoler til sproghjælp!

    SvarSlet
  3. Rigtig fint børnerim :-)
    Herhjemme er der også er dame, som snakker, snakker og snakket - det er svært at holde mund - selv når hun er kommet i seng :-)
    Det er nu meget hyggeligt, selvom mors ører engang imellem gerne vil have lidt ro :-)

    SvarSlet