tirsdag den 22. januar 2013

Fjordheste forsøg

Tre fjordheste er det blevet til:


De blev en smule for mørke i farven.
Billederne her er noget blå i det, så det er svært helt at se.

Jeg var lidt usikker på hvordan jeg skulle male manken, da manken på en fjordhest jo ofte er klippet kort og står lige op i luften med den mørke stribe i midten.
Hvad synes i om resultatet?


Her er først en lille hest, som er lidt finere i formen end de andre.
Den har fået en hel kort manke ligesom den næste.


Her er en stor hest med kort manke.


Og her en stor hest med en lidt længere manke.

De er naturligvis alle ganske økologiske.

8 kommentarer:

  1. De er super flotte, og jeg syntes at manken funger fin :-) Du laver simpelthen de lækreste dyr :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre! Tak! : )

      Slet
  2. De er super søde. Du er virkelig dygtig. Imponerende.

    SvarSlet
  3. Hvor er de skønne, dine heste, og har også lige set isbjørnen. Du er bare fantastisk god til at finde på de dyr. Hver gang er det noget nyt og markant anderledes, selv om du nogle gange skriver "make over". Jeg er så imponeret over din fantasi og at du kan lave dem så realistisk - med de rigtige farver og detaljer! God weekend! Kh

    SvarSlet
  4. Ihhh du er så sød Elena! Tusind tak :D

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Jeg er lige faldet over disse fine, små heste (og kommenterer derfor to år for sent kan jeg se. ;-) )
    Som fjordhesteejer får jeg dog lyst til at pointere, at fjordhesten har lidt mere udvidede aftegn end disse. ;-)
    Manen (som du kalder manken) har ganske rigtigt en farvet stribe i midten (den kaldes 'midtstol'), MEN hos en fjordhest går denne stribe altid fra pandelokken (pandehåret), videre over i midtstolen, ned ad ryggen, i det der kaldes 'ålen' og til slut ud i halen, hvor den kaldes 'fjer'.
    Alt dette har du måske fundet ud af, i de mellemliggende år, men hvis ikke, så ved du det nu. ;-)
    Fjordheste kommer forresten i flere farvevarianter, men den du har tænkt på er den langt mest almindelige. :-)

    SvarSlet