torsdag den 31. januar 2013

A for Anima

Så er der slået hul på februars blogleg, hvor alfabetet følger månedens dage. Vi starter med noget så fint som et A og jeg har valgt at lægge hårdt ud med at sætte dyrevelfærd (eller det modsatte) i centrum i dag.

Kender du Anima? Anima er en dyreretsforening der virkelig batter! Og de får resultater fordi de, som de selv skriver på deres hjemmeside, bliver ved til de har vundet. Det er da sejt!

Anima er desværre også lidt misforstået og nogle mener at deres metoder ikke er helt i orden. Dette skyldes især, mener jeg, at pelsavlerne prøver at give foreningen et dårligt rygte ved at betvivle ægtheden af deres billeder og optagelser. Pelsavlerne lever jo af dette tvivlsomme erhverv og her er det pengene der kommer først.
Sådan er det desværre generelt i brancherne der handler med dyr.
Vi ser det hos landbruget, hvor ikke økologiske dyr behandles som produkter og ikke som de levende væsner de er.
Vi ser det i underholdningsbrancen hvor cirkuser mishandler deres dyr for at lære dem at lave kunstner og for ikke så længe siden kunne vi også se hvordan Tivoli valgte at indgå et 3 årigt samarbejde med Kopehangen Fur, som vi igen og igen ser skyldige i dyremishandling.

Dyr føler smerte og sorg lige så vel som vi mennesker gør og vi skylder dem mere end at sætte en tur i Tivoli, en Canada Goose jakke eller det billigste kød i supermarkedet højere.

Derfor har jeg stor respekt for Anima, som gør deres for at gøre livet bedre for Danmarks dyr.

Her kan du se Animas pelsfri liste


Tag hjertet med når du shopper. 


5 kommentarer:

  1. Ja, det er et alvorligt A-indlæg du har Anna. Men det er der jo heldigvis også plads til her i Blogville : )

    SvarSlet
  2. Tak for at fortælle om Anima, så ved jeg lidt om dem også:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det FEDT, at du har fokus på dyrevelfærd og spreder ordet....skriver disse linjer bedst som jeg sidder i min Anima t-shirt. De styrer altså og gør en stor forskel! Hurra for dem - og lad os samme sprede ordet. Alt for mange mennesker aner ikke, hvad der foregår "bag facaden"....

    Dyrekram, L

    SvarSlet
    Svar
    1. Sammen sprede ordet, mente jeg naturligvis :-)

      Slet