tirsdag den 11. december 2012

Ikke meget jackass over ham her!

Åh hvor jeg dog elskede de tossede Jackass drenge dengang de startede på MTV og Steve-O må da næsten havde været den største jackass af dem alle!

Det er han ikke mere.

Steve-O har nemlig opdaget hvordan kødindustrien virkelig ser ud og har nu levet uden i et år.
Du kan høre ham fortælle hvorfor herunder (både i ord og billeder!)




Videoen her er ret voldsom (og bestemt ikke for børn!), men den viser et virkeligt billede af kødindustrien i dag og derfor synes jeg at den er vigtig at se.
USA er generelt lidt mere ekstrem end Danmark, men der er nu ikke den store forskel og selvom at man ikke har lyst til at tænke over det, så er det os som forbrugere der bestemmer hvad der er acceptabelt når vi går ned og køber det billigste kød og æg fra burhøns i supermarkedet.

Som jeg også har skrevet i de tidligere indlæg (se links herunder), mener jeg ikke at alle skal tage det samme valg som vi har gjort hjemme hos os, men jeg mener at alle bør sætte sig ind i tingene og derfra tage et valg.


Jeg skriver meget lidt om dette emne, selvom at jeg finder det rigtig vigtigt. Og det er ligeledes første gang en video finder vej til min blog. Så jeg håber at i vil tage pænt imod den og give dyrene en ekstra tanke her til jul. Indlægget og videoen er ikke ment som en provokation. Hvis det føles sådan, er du velkomment il at hoppe videre til næste indlæg.
Min blog handler ikke om at være vegetar eller om at jeg ikke bryder mig om pels, men den handler om mig selv, om Bjørn og hvad vi render og laver. Det er en del af os (blandt meget andet) og derfor må dette emne jo komme op engang imellem.

Tak fordi du læste med. Jeg håber at du har klikket play på videoen herover.

Billede og video er lånt af anima.dk

6 kommentarer:

  1. Mit hjerte græder.... Jeg køber kun øko kød og øko æg i supermarkederne og lige nu overvejer jeg stærkt at blive vegetar! Jeg ved at mange mennesker desværre lukker øjnene for de forfærdelige levevilkår slagtedyr har... Tak for din video, selvom jeg ikke kunne se den færdig, det var simpelthen for grusomt at se på...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar. Den blev jeg glad for!
      Det gør en RIGTIG stor forskel kun at spise øko kød! Hvis du virkelig overvejer at blive vegetar, er der masser af god info både på nettet og i bogform : )

      Slet
  2. Jeg har set film om kød og landbrugs INDUSTRIEN. Med vilje er skriver det med stort.
    For det er en industri, hvor det handler om penge og intet andet. Og det må vi som forbruger tage stilling til. Tage et valg.
    Synes det er fint, at du bringer et meget vigtigt emne op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis! Det er rigtig uhyggeligt at det er sådan verden er skruet sammen.
      Tak for din kommentar!

      Slet
  3. Det er super fedt at du sætter fokus på dette emne og du skal da skrive alt det du kan om det, fordi du brænder for din sag :-) Tak for et rørende, voldsomt og uhyggeligt videoklip, der giver mig en reminder om hvorfor jeg blev vegetar!

    Kærligst Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dejlig kommentar Karina : )

      Slet