onsdag den 5. december 2012

DIY - Dukke. del 2.

Hermed anden del af dukke DIY. 
Her kan du se del 1.

Denne del, som omhandler krop og hat, er noget kortere og lidt mere løs i det. 
Det er nemlig rigtig svært at få kroppen lige den rigtige størrelse, så den passer til hovedet.
Jeg laver den lidt større end jeg tror den skal være og så syr jeg gerne en prøve først af noget reststof.

Som jeg også skrev i del 1, har jeg taget billeder undervejs af de forskellige dukker og det er derfor ikke den samme dukke på billederne hver gang. Det kan du se tydeligere i denne del.


DIY. Dukke. Del 2: Krop og hat.

Du skal bruge: stof til krop og hat og uld til fyld.
Derudover papir til skabelon, nåle og symaskine.


Klip en skabelon af papir og klip så to stykker stof herefter.
Sæt de to stykker stof sammen me ydersiden indad.
Sy sammen langs kanten (på maskine), men lav en åbning i toppen (til hovedet).


Vend vrangen ud og fyld med uld.
Der skal være plads til den lille krop fra del 1.


Put den lille krop (fra del 1) ned i og fyld evt. lidt mere i uld ved armene og rundt om kroppen.
Sy derpå halsen sammen.
Nu er kroppen færdig.

Hat:


Igen laver du en skabelon af papir. Sørg for at den når hele vejen rundt om hovedet + et par centimeter.
Klip et stykkes stof herefter.
Læg huens kant op og sy (på maskine).
Fold stoffet på midten (med ydersiden ind) og sy det på maskine (som vist på billedet).
Vend vrangen ud og du har nu en færdig hat.

Hvis din dukke ikke skal have hår, kan du sy hatten på nu og din dukke er færdig.
Ellers syr du hår på først og derpå huen udover.
Håret tager vi i 3. og sidste del af denne DIY.

Igen skal du endelig skrive hvis du har spørgsmål.


4 kommentarer:

  1. Sikke fine vejledninger ud i dukke syning !
    Det kribler helt i fingerene efter at komme i gang :)
    1000 tak :)

    SvarSlet
  2. Hvor er de søde! :)

    Jeg har gang i en give-away for tiden, som jeg håber du vil tage et kig forbi?

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet