lørdag den 1. september 2012

Drømmer du også?



Min mor har glemt at lære mig at der er ting jeg ikke kan. 
Derfor kan jeg alt.
Jeg er ikke lige god til alle de ting jeg kan, men så øver jeg mig bare.

Mange af os går og drømmer, men kun få forsøger at gøre deres drømme til virkelighed.
Drømmer du også?

Designers Punktum er en lille hyggelig butik på Vesterbro. 
Den byder på en overflod af hjemmelavede sager. Tøj, smykker, trælegtøj, puslespil, dukker, små fine børnemøbler endda og meget meget mere. 
Nede bagved er der et stort lækkert arbejdsbord og henne i hjørnet er legeområdet, hvor ungerne kan tegne og lege, mens mor shopper eller lige skal lære hvordan man strikker vrang.
Om aftenen er der også ofte lys i den hyggelige butik, for den ene aften er der dukkekursus, den anden kan man lære at lave smykker og den tredje står i filtningens navn. 
Det er bare at være hurtig og melde sig til.
Der er altid en dejlig stemning med plads til os alle.

Butikken findes ikke endnu, men det gør drømmen.
Ofte er drømme noget man ikke har råd til, men når man er mange der deler (sådan cirka) samme drøm, er der ikke så store risikoer og beløber involveret.

Vi er allerede en lille flok piger. Vi har alle børn og flere har arbejde eller uddannelse ved siden af. Fælles for os alle er at vi ikke har en masse penge at gøre godt med, men vi har en drøm og en tro på at den kan blive til virkelighed. 
Vi har allerede set at den kan blive til virkelighed, for den skønne butik Design Kartellet ligger i Brønshøj og er bevis herpå. Og det er netop deres opskrift vi følger.

Vi skal være omkring 12-14 mennesker. Man behøver hverken være kvinde eller mor for at være med og hvilke slags kreative kreationer man laver, er helt op til en selv. 
Man beholder selv det man tjener på sine ting og så betaler vi alle et lille beløb hver måned til husleje mv. samt et beskedent indskud og depositum til opstart.
Det er jo næsten så let som det kan være og det skønne er der ingen stor risiko er ved det, man kan endda beholde sit arbejde ved siden af, da man kun vil have omkring to vagter om måneden.

Lyder det ikke bare helt vildt spændende? Det synes jeg i hvert fald!

Hvis du har lyst til at komme med til det næste møde, som bliver afholdt tirsdag d. 25. September kl. 18:30 på Vesterbro eller har du bare et par spørgsmål, kan du sende en mail til butikdrom@gmail.com for at høre mere.

Drømmer du også?

11 kommentarer:

  1. hvis jeg havde modet og tiden så lyder det som en drøm :)

    jeg er bare nysgerrig ang moms og skat hvad gøre I der ?

    og hvad nu hvis en af jer ikke får solgt noget det kan jo ske hvad gøre I så ?

    håber jeres drøm bliver noget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle,
      Nu har Tina jo allerede været sød og svare. Jeg vil bare lige tilføje at man jo ikke kun må lave en slags produkter. Sælger det man laver ikke, kan man forsøge sig med noget andet. Og hvis det slet ikke går, har man muligheden for at melde sig ud igen. Alt den slags snakker vi også igennem til møderne, så man er helt klar på hvad man går ind til.

      Og så vil jeg sige at det jo ikke kræver meget tid med selve butikken da vi er mange om det. Det man vil bruge tid på er at producere sine produkter og da vi jo ligeledes er mange der laver ting, skal man ikke ene mand fylde et butikslokale op, men blot være en del af det.
      Så hvis du bliver mere nysgerrig, er man selvfølgelig ikke forpligtiget til at være med bare fordi man kommer til et af vores møder.
      Hilsen Anna

      Slet
  2. Helle jeg tillader mig lige at svare:)
    Alt hvad hver person sælger er 100 % ens eget og det vil være eget ansvar, at skulle opgøre til skat.
    At der ikke bliver solgt nogle af ens produkter er ikke noget nogle af os kan være herre over. Ligesom i en helt alm butik. Så på den måde er der ikke nogle der kommer og betaler regningen for en.

    Kh Tina

    SvarSlet
  3. Hej Anna og Tina ... 1000 tak for info ... jeg tænker over om jeg en dag kommer med til en af jeres møder, for som jer drømmer jeg også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt. Du er mere end velkommen : )

      Slet
  4. Puuuu jeg drømmer om det samme som jer - det er så ærgeligt at jeg bor i lille Odense !!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er måske lige en lang nok tur de par gange om måneden. Øv!
      Forhåbentlig dukker der lignende planer op i Odense snart : )

      Slet
  5. Åh hvor lyder def bare hyggeligt!!
    En fantastisk drøm og boede jeg ikke på Lars tyndslidning mark (læs Falster) og havde haft pengene var jeg sprunget på!!

    Det fantastiske ved drømme er at der kan man som du skriver alt!

    Kig forresten forbi min nye gavekort giveaway (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv hvor bor i allesammen langt væk!

      Slet
  6. Hej Anna

    Med to jobs, to børn og en mand, der arbejder på dumme tidspunkter, ingen pasning til ungerne og al mulig anden logistik kan selv to dage om måneden være umulige at passe ind - så når mit liv ser lidt anderledes ud, så synes jeg bare det er den fedeste ide og så kunne jeg godt være interesseret :-) Ja, og så bor jeg jo i Albertslund - det er ikke langt væk, men tager alligevel tid at komme frem og tilbage... Ak ja....

    Glæder mig til at følge butikken :-)

    Hilsen Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv bøv det kunne ellers være så hyggeligt hvis du var med!

      Slet