onsdag den 18. juli 2012

Zoo

Vi har besøg fra jylland og så skal man jo (åbenbart) i zoologisk have.
Trods et noget skriftende vejr og at vi slet ikke fik et eneste glimt af løverne, som ellers var det vores gæster havde glædet sig allermest til, var det en skøn tur. 
Og vi fik lov til at se både isbjørnen og flodesten lege rundt. 


Isbjørnen fik smidt sin elskede blå tønde i vandet og så hoppede den ellers efter og kæmpede rundt, boltrede sig i vandet og prøvede utallige gange at få bakset tønden op på land igen.
Tilskuerne var vildt begejstrede og til sidst fik den store isbjørn da også bidt huller i tønden og kunne så bære den i munden og succesfuldt kravle op på land igen med sin tønde.

Bjørn var også noget begejstret, så jeg havde mere travlt med at holde godt fast i ham end med at tage billeder. 


Flodhesten lavede også lidt kunster og larmede pludselig meget højt så Bjørn begejstret råbte "Bil! Bil!" (alt hvad der larmer højt er en bil ifølge Bjørn). Og pludselig svømmede den (flodhesten altså) nærmest lige ind i ruden og poserede for billeder i et minuts tid. Fantastisk! 


Og så brugte vi ellers hele eftermiddagen på at løbe rundt efter ungerne og se på alle de spændende dyr. Girafungen var da bare sød. Fik desværre ikke et billede af den. 
Tigeren er pludselig lidt mere uhyggelig at se på efter man har læst om deres menneske-måltid i nyhederne. 
Mine ynglings er nu sælerne. Det ser simpelthen så skønt ud når de flyder gennem vandet! Dem har jeg så heller ikke lige fået taget billeder af, for jeg har alt for travl med ham Bjørnesønnen.


Sidst vi var i zoo, opdagede Bjørn dårligt nok de fleste af dyrene, men nu hvor han er lidt større, er det da bare helt fantastisk at se hans reaktioner på de mange spændende dyr. 

7 kommentarer:

  1. Årh hvor hyggeligt. Jeg er lidt ambivalent ift. Zoo. Men ikke naiv! :o)
    Isbjørnen har rigtig været i sit es og sikke en lækker flodhest. Synes det er for cool at Bjørn råber bil når den larmer :o) Lyder som en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bestemt heller ikke at dyr hører til i fangenskab, men jeg mener at zoologiske haver også gør meget godt og forholdene bliver bedre hele tiden.

      Til gengæld kunne jeg aldrig finde på at tage ham med i cirkus.

      Slet
    2. Åh jeg har lært ikke at være så principiel, men derfor er det godt nok at være lidt kritisk. Synes dog bestemt at mange Zoo's de senere år har gjort meget for at forbedre forholdene :o) og det gælder sikkert også cirkus ;o)

      Slet
  2. Det ser ikke ud til du har den tidrøvende bekræftelse på din blog. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det tænkte jeg heller ikke : )

      Slet
  3. Vi var i Kbh Zoo sidste sommer og syntes at flodhestene var den sjoveste oplevelse - at se de kæmpedyr svømme bag glasset. Den gang var der en flodhestunge - ja, på størrelse med en bil :o) Og moren havde sovet og pruttet i vandet, og lavede pøller bagefter - hihi! Det var så skægt! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man er nemlig ofte heldig med at få en god oplevelse hos flodhestene fordi glasset er så stort : )

      Slet