tirsdag den 24. juli 2012

b for Bjørn

Da lillemanden boede inde i maven, var vi ikke helt enige om hvad han skulle hedde. 
Faktisk aftalte min mand og jeg da vi først mødte hinanden, at vores første søn skulle hedde Elvis.
Når man aftaler sin første søns navn samme aften som man møder hinanden, er det selvfølgelig mest i sjov. Men lige efter vi havde aftalt det, spillede the skeleton bar, som vi sad på, en Elvis sang i højtalerne og det måtte jo betyde noget, syntes mor her. Nå ja og så var det jo også den aften vi forlovede os og hvis man kan forlove sig når man lige har mødt hinanden, kan man vel også godt finde på navne.
Da sønnen i maven så blev til virkelighed (kort tid efter) var manden ikke længere helt enig. Han syntes at den lille skulle hedde Alexander. Nu har jeg ikke noget sådan imod navnet Alexander, men det var bare slet ikke min søns navn! Det er sådan noget man kan mærke.

Så en nat efter at vi var flyttet til Danmark sammen (fra Slovenien), drømte jeg det! Jeg drømte hvad vores søn skulle hedde!
Problemet var bare at jeg ikke kunne huske hvad det var da jeg vågnede. Jeg kunne blot huske at det var noget med B.

Jeg ved ikke om det var navnet Bjørn jeg drømte, men det var i hvert fald hvad b'et blev til. Deraf 


b for Bjørn


3 kommentarer:

  1. Det kunne have været Børge eller Brian. Måske Bill eller Batman?!? Men jeg synes nu at Bjørn er et rigtig rigtig fint navn :-)
    Min søn havde allerede fået navn da jeg så ham første gang - han var 4 timer gammel. Manden min havde taget en beslutning i mit fravær. Hahaha... nåmen. Så behøvede vi da ikke bruge tid på at diskutere det....!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu bliver jeg da næsten helt ked af at vi ikke kaldte ham Batman!

      Slet