fredag den 8. juni 2012

Dag 47. Fredag.


Jeg er stadig igang med at læse La Rue igennem og fik lige lyst til at vise jer endnu en dag fra min vandring gennem Frankrig. Sidst var det dag 11 nær Marseille. Nu er jeg kommet længere nord og er på vej fra La Rochelle til Poitiers. 
Her er endnu en ikke særligt speciel dag fra vejen: 

Dag 47. Fredag.

Kl. 15:35 Sidder og drikker kaffe i et supermarked (Super U). Har gået en masse. Det er simpelthen så varmt! Ikke så meget direkte sol, men det er bare hedt. Har hovedpine, men har det ellers fint med masser af frihed og det hele. Stod op ved 9-tiden og pakkede mit shit uden nogle problemer.
Der var simpelthen så meget larm i nat, jeg ved ikke om det bare var frøer igen eller hvad. Råbte til sidst "Shut up!" og "Hold kæft!" og "Shhh!", men det hjalp ikke. Det virker så idyllisk at sove tæt ved vand, men i realiteten er det ikke altid så fantastisk.


Er lige i udkanten af Fontenay-le-Comte og skal gennem byen og se om jeg kan finde den rigtige vej ud. Det er en mindre vej jeg skal ud på, så jeg er lidt spændt på om jeg kan finde den. Men jeg finder jo nok ud af det.
Lidt udenfor byen, holdt jeg en pause i en rundkørsel, hvor jeg lå i græsset og slappede af og du kan tro at folk gloede og flere vinkede og grinede henrykt. Af en eller anden grund er folk vilde med mig når jeg holder pause i rundkørsler. 
Har også fået tilbudt et par lifts, endda også med kortærmet (så man kan se mine tats).
Køber lige noget brød og vand om lidt og så er det ellers videre. De har desværre ikke red bull i Super U, har jeg efterhånden erfaring nok til at vide. (Jeg har endda min egen Super U plastik mønt til vognene). Det er fantastisk at rende rundt med min rygsæk i en vogn. Hver gang overvejer jeg at stjæle vognen, men man kan desværre ikke gå med indkøbsvogne på de fleste veje. Men jeg kan godt forstå hvorfor hjemløse nogle gange render rundt med barnevogne og indkøbsvogne. Det ser bare så tacky ud.
Lige meget, red bull smager nok endnu bedre når jeg må vente længere med at få en. Drikker også så mange når jeg er i byer og de er jævlans dyre og ikke gode for mine i forvejen dumme tænder.
Føler mig træt. Skal vist lige vænne mig til the road igen, men har det fint og er jo kommet rigtig langt efterhånden. Hvem skulle have troet at jeg ville overleve så længe!


Klokken er allerede 21.20! Tiden flyver bare afsted her i France. Ligger i mit telt. Solen går ned bag nogle træer netop nu. Er ca. 2 km udenfor en by der hedder noget med Hilary.
De sidste 6 km. har jeg gået på en sti specielt til cykler, i stedet for på vejen. Normalt går jeg altid på vejen, fordi cykelstierne altid går ad omveje, men her er det kun 1 km. ekstra, så jeg tænkte at jeg hellere måtte prøve det og det har været fantastisk! Der har bare været marker omkring mig og har set tre harer, men det skønne har været ikke at skulle bekymre sig om biler og ikke skulle gå ind til siden hele tiden. Det har været helt fantastik og jeg har slappet af på en helt anden måde.
Nu er jeg som sagt 2 km. fra byen som stien går ind til og har sat telt op på et lille græsstykke mellem nogle marker og nogle træer. Der er også en lille å. Håber ikke at der er frøer som går amok igen. Det var da slet ikke til at holde ud!


Man kan egentlig godt se mig ude fra den lille vej, men kun et øjeblik og jeg skal være uheldig hvis der overhovedet kommer nogen forbi og endnu mere uheldig hvis de lige ser til siden når de kører forbi.
Græsset er meget knoldet og lidt fugtigt. Men det er nu ikke så slemt.
Jeg havde hovedpine tidligere, som er blev slemmere og slemmere. Tror at det er heden der har gjort det. Og det endte med at jeg tog en pille, selvom at jeg prøver på at spare på dem. Så nu har jeg det fint.
Tænker mere og mere på at tage til Lapland. Det er virkelig noget jeg skal have undersøgt når jeg kommer hjem. Bare at bo der nogle måneder. Slå lejr op forskellige steder. Stille og roligt. Det kunne være fantastisk.
Er også meget opsat på at bo på camping når jeg kommer hjem. Bare den måned inden Berlin.
Jeg gider næsten ikke at bo i Berlin så lang tid, men jeg må prøve på at spare nogle penge sammen når jeg er der, hvis jeg altså kan finde mig et job og så ellers prøve på at få skrevet en masse. Skal jo også have skrevet alt dette rent.
Verden er et skønt sted nogle gange. Det er ærgerligt at vi pakker os ind mellem vægge og under tage.


2 kommentarer:

  1. Hyggelig dagbogslæsning fra din vandretur :)
    - kom du nogensinde til Lapland?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak : )
      Nej jeg kom ikke afsted. Har dog været der før. Tænker også at hele familien kan tage derop om et par år, men nok ikke i flere måneder som jeg havde tænkt mig.

      Slet