onsdag den 16. maj 2012

16. maj where you stand

Dagens emne kan jo tolkes som man vil og jeg tolker det som "din holdning til et eller andet".

Vi har ikke nogen kæledyr hjemme hos os. Jeg elsker dyr og jeg har da også (blandt andet) haft både kat og kanin som barn. Jeg elsker ikke alle dyr og jeg synes at slanger er mega klamme. Når jeg tænker på regnorme eller snegle kan jeg få det helt dårligt. Eller frøer! Ad!

Men jeg respektere alle dyr og jeg mener at alle dyr har ret til et værdigt liv (ligesom alle mennesker har det). Derfor synes jeg ikke at det er okay at dyr bliver masseproduceret og dræbt. Jeg synes ikke det er okay at de lever et kummerligt "liv" uden lys og ordentlig mad, at de virkelig LIDER, for det gør de fleste af de dyr vi danskere spiser eller iklæder os.

Jeg bliver rigtig ked af det når jeg ser folk i pels. Hvis de dog vidste hvor meget det (ofte de) dyr de går rundt med på kroppen har lidt for denne frakke eller pelskrave! Sælunger flås ofte levende og ligger så og bløder ihjel.
Dyr føler smerte ligesom vi gør og de tænker og forstår langt mere end vi tror.

Hvad vil jeg med dette indlæg? Det er ikke mit ønske at give nogen dårlig samvittighed eller at støde nogen. Alle må tage deres valg, ikke mine valg og sådan skal det være, men min pointe er den samme som i mit vegetar indlæg sidste måned: sæt dig ind i tingene og tag et oplyst valg.

Alle skabninger er vigtige, mennesker som dyr og ingen skal lide unødvendigt.
Tag et valg du kan stå inde for.

Dyrevelfærd ligger mig selvsagt meget meget på sinde. Hvad betyder meget for dig?


Noget bange mig med lille, men meget uhyggelig slange.

Hvad er dette? Læs mere her: A Photo a day


Ingen kommentarer:

Send en kommentar